Veledas stostam

På Flyinges hingstvisning i fredes visades bl.a. Odermus R. Karl-Henrik Heimdahl talade väldigt gott om hingstens stolinje och gissa vem som sträckte på sig lite extra och log nöjt? Veleda kommer ju från samma stofamilj!! Detta fick mig att idag leta rätt på stofamiljen och sammanställa bilden nedan (det tog dock ett tag innan jag förstod hur sidan vad uppbyggt)..

Följande text har Karl-Henrik Heimdahl skrivit på sin blogg (HÄR).
Sedan Odermus R kom till Sverige har jag tjatat om hans starka prestationsmöderne, den s.k. Dwermie-linjen i Holland, som beskrivs vidare på hans egen sida under ”hingstar”. Här på Scandinavium hittar jag två tävlande avkommor ur detta möderne. I gårdagens 1.40 hoppning blev nya världsettan Pius Schwizer 2:a placerad på stoet S. Adermie vars mormor är helsyster till Odemus R´s mamma. I 1.50 hoppningen gick finskan Nina Fagerström vidare till omhoppning på ädle vallacken Talent som är efter Mermus R, som har samma mamma som Odermus R! Det visar sig än en gång hur viktig en stark mödernelinje är när det gäller att förärva tävlingsegenskaperna.

Vill ni se hela stofamiljen, klicka HÄR.
Vill ni se Veledas stamtavla, klicka HÄR.


Kommentarer
Postat av: Isabella

Vilket fint sto du har att avla på :D

2010-03-29 @ 22:09:41
Postat av: Sara

Sv: Tack :D små pluttehästar minsann!

Du verkar ha en jättefin häst :)

2010-03-30 @ 08:44:39
URL: http://ridrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0