För oss som inte är gjorda av pengar

Jag antar att det är fler där ute som inte är gjorda av pengar. Jag älskar allt som är gratis, men billigt är inte heller fel. Så hur får man då pengarna att räcka till allt vad ens häst och även en själv behöver? Här listar jag några bra tips.

Lågprisvaruhus
Namnet säger väl allt? På med kritiska ögat och håll hårt i plånboken. När hyllorna är fulla av prisvärda prylar är det lätt att köpa för mycket. Fundera alltid en gång extra innan du lägger något i varukorgen. Behöver jag verkligen det här?
Här är mina favoritaffärer:
# Hööks - Stort sortiment som täcker allas behov. Många budgetvarianter av lyxigare prylar, som får även den fattiga att känna sig rik.
# Börjes i Tingsryd - Varierande kvalitet men billigt. Ibland känns det som att man rånar butiken och man blir lika positivt överraskad varje gång när man ser kvittot.
# EKO stormarknad - Här finns allt och då menar jag inte bara hästgrejer. Hud- och hårvård till dig själv, förvaringsboxar, godis, gud vet allt. Perfekt om det är mer än bara hästgrejer som ska införskaffas. Hästgrejer i varierande kvalitet. Välj t.ex. mellan billiga benskydd och om du vill fynda - märkesbenskydd för 300 spänn mindre än i vanlig affär.

Köp begagnat
Kan låta tråkigt, men bra för både plånboken och miljön. Letar man aktivt på sidon som Blocket och Bukefalos kan man göra riktiga kap!

Jobba mer
Kanske kan du jobba extra hos din tränare för gratis lektioner? Trycket i kassan minskar markant om träningskostnaderna minskas.

Spara
Lägg undan lite pengar varje månad. Ett tu tre pajjar tränset och då kan det vara bra att ha pengar till ett nytt direkt. Kan även vara bla till oväntade veterinärsbesök.

Låna
Ska du prova ett nytt bett? Hör om nån i stallet har ett du kan låna och testa, så slipper du köpa ett egen till en början. Kanske funkar just det betten inte för dig och din häst? Gäller självklart om mer än bara bett.

REA
Jag älskar reor. Man kan göra riktiga kap om man har llite tur. Håll koll på butikerna och skynda att fynda!

Gör det själv
För oss som inte har tummen mitt i handen kan man spara mycket på att tillverka vissa saker sjölv. Dessutom får man det ju precis som man vill. Är man som mig får man lite underhållning på köpet.

Har ni några bra tips?


Kommentarer
Postat av: bitte

kul att höra=)

2009-09-11 @ 16:02:53
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0