Flyinge bjuder på roliga dagar



Okej, idag var det en dag rik på roligheter och jag tänkte dela med mig av några saker som utspelade sig på Flyinge.

1. Klockan är strax innan åtta när jag och en kompis går från gymnasiestallet mot lösdriften. Den 3åriga hästen i hagen tre meter framför oss är uppstressad på grund av en traktor, och lutar sig med hela sin vikt mot staketet. Den "klättrar" lite i luften, trycker till och knäcker träplankorna på mitten. I vild galopp rusar den iväg, med eltråden runt ena benet! Som tur är går tråden snabbt av. Min kompis springer in i stallet för att hämta grimskaft, dock hinner en annan före, så hon säger till ena läraren. Jag springer på andra hållet och sedan omringade vi hästen och den andra tjejen fångade in den. Spännande...

2. Det låg två använda kondomer på täcka banan

3. Innan körningen ringde Fredrik och konversationen lät som följer:
Jag: Gymnasiestallet, Melinda
Fredrik: Ja hej, det är Fredrik. Ni kan börja sela på. Jag har kört fast i en snödriva.
Jag (smått flinandes): Ja, okej.
Fredrik: Ja, bra. Jag kommer så fort jag kommit loss.
Jag: Okej, jag säger det. Hejdå.
Kompis: Var det Fredrik?
Jag: Ja, han har kört fast i en snödriva.
Kompis börjar skratta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0