Jag blir galen!



Blir man inte galen! För två dagar sen fick Velle en spark i hagen, vilket resulterade i ett sår format som en hästsko. Plats: Insidan av skanken höger bak. Alltså inte benet där hon hade sticksåret.

Jag har hållt såret rent och hon har inte varit halt, men när jag kom till stallet idag såg benet ut som på bilden. Ganska rejält svullen. Dessutom var hon lite halt i skritt och trav. Man hinner ju knappt sätta igång hästen, innan hon skadar sig igen.

En på stallet nämnde att hon kunde få lymfangit. Shit, det hade jag helt glömt bort! Nu har jag i alla fall sökt runt en massa och vet vad jag ska göra med Velle imorron beroende på hur hon ser ut.

Vad som var bra idag var i alla fall att hovslagaren var där och slog på skon (ute på gårdsplanen - stallet tvättades - och det gick kanon). Dessutom fick jag ett glädjande besked i brevlådan. Ett stipendium av skolan värt 600 kr eftersom jag är en "ambitiös elev som presterar goda studieresultat". Perfekt, mer shoppingpengar inför Falsterbo ;)

Kommentarer
Postat av: isabella björkman - hästbloggen med STORT H.

SV: hahah jo tur de! xd



SV: ja, men mamma brukar ha koll, men glömde denna :(

2010-06-28 @ 21:26:46
URL: http://ihb.blogg.se/
Postat av: Sara

sv; Bra att det var till någon nytta!:D Nej det får man inte, super kul ju!:D

2010-06-28 @ 21:41:02
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Emily

sv: Ja han är mycket finare nu :) bort med all raggig vinterpäls osv :P

2010-06-29 @ 00:40:14
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0