Tävlingen

Jag lovade ju att berätta om tävlingen i Ringsjön, och det ska jag hålla.

Veleda var superduktig i transporten dit. Sparkade inte alls, utan stod helt blixtstilla. Om ni minns hade vi ju lite problem förra tävlingen.. Det hjälpte att träna på att åka transport och flytta mittväggen, så att hon kan stå brett med bakbenen och lite på sniskan.

Det jag gillar med Ringsjön är att de har så stora framridningsmöjligheter: 3 paddockar, 1 paddock med kryss, 1 hoppa fram-paddock och självaste banan. Detta innebär att det inte är proppfullt av hästar och Velle stressade inte upp sig ett smack.

Inne på banan var Velle jättefin; jag kan nog säga att det var vår bästa runda hittills. Vi hade en bra galopp och jag kunde rida och påverka henne mellan hinderna bättre än förr. Till sista hindret i omhoppningen fick jag dock inte riktigt upp Veleda på ytterhjälperna och hon blev väldigt tvåspårig och obalanserad. Så såklart nitade hon; hon hade ingen chans att hoppa. Andra försöket flög hon över hindret.

Jag är nöjd med tävlingen, men som den tävlingsmänniska jag är kan jag inte låta bli att irriteras över mitt egna misstag. Men aja, det blev i alla fall en nyttig lärdom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0