12 h

Ni har säkert insett att mitt internet inte fungerat på ett tag igen. Under min internetlösa tid skrev jag dock några blogginlägg som jag publicerar nu istället.

Pjuuh! Lång arbetsdag idag (jo, 12 h. 8-20), men vet ni? Det har knappt känts alls. Tiden bara har flugigt förbi! Merel var här den senare halvan av arbetsdagen, vilket var rätt bra. Annars skulle jag ha behövt fixa i ordning Addie och Burretta samtidigt som jag hade behövt spola av Ralphi, och det skulle ju inte gå särkilt bra, haha.

Igår käkade vi förresten vattenmelon till middag (fast inte bara melon såklart, men detta är ju ingen matblogg så jag ska bespara er en lång genomgång av den utsökta maten). Skalen/resterna samlade vi sedan ihop och jag gick ut och gav hästarna det. Haha, de var sjukt söta när de nyfiket nosade på melonen, innan de bestämde sig för att det var gott och då kastade sig över bitarna. Endast Catouche aka. ”fettis” tyckte inte om melonen. Ljudet när de knaprade i sig var helt roligt!

In English: Long workday today! 12 hours, 8-20. But it doesn´t fell at all, the time just flied away. Merel  work the later half of the day, which was good since it was mush to be done at the same time then.
     Yesterday we ate watermelon (and other food of coure) to dinner. The leftovers I gave to the horses, who liked it! It was really cute and the sound was funny, haha. Only Catouche “the fetland” didn´t like it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0