Best and worst

Minns ni när vi var små och skulle svara på frågan "Vilket är ditt favoritämne i skolan?", och svaret blev nästan alltid "rast". Skulle jag idag få samma fråga, eller ja, favoritsysselsättning på jobbet istället, skulle svaret definitivt inte bli rast. Nej, nu gillar jag att ha lite att hugga tag i och tisdagar är en sån där lång arbetsdag.

Pojkarnas hoppträningar på tisdagar börjar klockan fem och varar vanligen till sju, halv åtta. Därefter fixar jag klart sista hästen lite snabbt och går sedan in till familjen och käkar kvällsmat (idag spagetti med köttfärssås, sallad och bröd, mums!). Därefter tillbaka till stallet, byta täcken och rykta av de hästar som torkat och fått "stickig" päls. Slutligen fixar jag klart det jag inte hunnit från vad jag kallar kvällsstalltjänsten, innan jag kan stänga och låsa. Idag var jag klar vid 20.20 och visst, nu är jag rätt trött, men jag gillar det!


Tråkigaste arbetsuppfigten är för övrigt att sopa gårdsplanen... eller tömma skottkärran.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härligt att du trivs Melinda! =)

2011-06-22 @ 00:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0