Dessert: Ett rejält kok stryk

En av de nya hästarna (ja, det har skett lite förändringar på hästfronten som jag inte berättat om), som normalt sett är väldigt snäll, fick någon knäpp tanke idag, när jag spände en maggjord. Swisch! Snabb som en jag vet inte vad högg hon mig i armen. Hon kanske ville smaka lite människokött (vampyrhäst?). Vad som följde tror jag dock inte att hon gillade så mycket... Hon fick minsann veta att man inte biter Melinda ostraffat!

Ni ska veta att detr gjorde SVINONT! Jag tänkte att ja, det blir nog ett blåmärke. En liten stund senare kände jag värsta bulan. Jag var ungefär: Shit :O
Jag visade min vackra arm för Jaqline (som jag tror är utbildad sjuksköterska) och vi lindade in min arm med is, handduk och benlindor (hästarnas). 20 min kyla, därefter salva och denna procedur upprepades ett par gånger till under dagen.

Jag utlovade tidigare på Facebook lite bilder, och här har ni. Se och njut..

In english: A horse bit me in my arm today. !*€#%¤$@ It frikkin hurt! 


Arm inlindad med is // Cooling my arm with some ice


Foto taget på lunchen // Picture taken on my lunch


Nu på kvällen har blåmärken blivit större.. (Är blå även på insidan av armen.) // Even bigger bruise now in the evening.

Haha, som det kan gå!

Update: Som ni ser är det en "blå ring" och det hudfärgade/lätt röda i mitten är alltså hårt..

Kommentarer
Postat av: Eleonor - VINN KINGSLANDMÖSSA

sv: Den är verkligen toppenbra! Tycker också om variationen på omslaget! :)

2011-11-16 @ 22:44:44
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sv: ja precis, jag är särskilt nogran med de hästar som har hovskägg!



Du det där så inte så mysigt ut direkt! ;)

2011-11-16 @ 22:50:15
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: karin

Oei, that hurts!

2011-11-17 @ 11:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0