Holländska Sinterklaas

Här i Holland har de en jultomte, Sinterklaas (deras benämning på St. Nikolaus), som kommer kvällstid den 5 december. Med sig har han sin betjänt, den svarte knekten "Zwarte Piet" (Svarte Per). Jag föredrar dock att kalla honom för negerslaven (fast jag vet att det är rasistiskt o orätt osv).

Hur som helst, jag hittade denna videon som visserligen är en bilreklam, men när jultomtar blir avslängda från hästar kan jag bara inte låta bli att visa den. Hahaha.

In english: In the Netherlands, they hava a kind of santa claus that comes the 5th dec. He has a "niggerslave" (as I call him) for help, "Zwarte Piet." Found a funny video when some Sinterklaas are falling of horses.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hahaha bra reklam! ;D Sv: åh vad kul att gå hästlinjen, själv blev jag på något underligt vis fast i natur!?!?

2011-11-27 @ 23:59:10
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: Linnéa

Sv: haha gör du det :D Jo på det viset är ju natur inte så tokigt, dock är jag verkligen inte ett dugg intresserad av själva naturämnena... ;) Men valde det ju som du säger eftersom det öppnar många dörrar!

2011-11-28 @ 08:50:19
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0