I stallet/på stallet?

När jag besökte Fridhill (där jag hade Velle tidigare), träffade jag Andrea och vi snackade och hade kul.

En sak vi började diskutera var det faktum att jag säger "på stallet", "på gymmet", "på resturangen" och så vidare. Hon tyckte det var mer logiskt att säga "i stallet", man är ju trots allt I stallet, inte PÅ. Jag håller med, men av okänd anledning har jag alltid (och kommer nog alltid fortsätta med) sagt på.

Så, vad säger ni? I eller på stallet?

(Dessutom tipsade Andrea om denna videon, som vi skrattade mycket åt, hahahah)

Kommentarer
Postat av: kajsa

Haha, det är lite kul dedär med i och på!

Min kompis säger alltid "i" och jag säger alltid "på", förutom när jag är i stallet, då säger jag alltid i! Men det mest logiska är ju att man säger i, men jag har alltid sagt på och kommer att fortsätta med det ;)

2012-04-25 @ 18:26:27
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Stallbruttan

Sv. Ja, det förstås, man får ju vara glad för att det uppmärksammas så pass i media - de hade ju t.o.m. reklam för världscupsändningarna dagarna före! :o

Sv. Japp, krutdurkar här! Fast de två senaste gångerna har det funkat bättre faktiskt. ;)



Haha! PÅ stallet, alla gånger - utom när jag ÄR i stallet (hos någon häst, i sadelkammaren, på stallgången...), då säger jag att jag är i stallet om någon frågar... Men det är väl typiskt svenskt? Är det inte många svenskar som blir utskrattade när de säger att de är "on the restaurant" istället för "at the restaurant"? ;D



Åh, vad fina pärlorna är! Fick nääästan lust att återuppta mitt gamla facebookkonto, och dissa google+, men jag gratulerar den kommande lyckliga vinnaren iaf! Ska försöka göra lite reklam på ridskolan - proffsigt! :D



Härligt att det har gått så bra med Velle, och att du fått ordentlig kontakt med munnen igen! Goda nyheter gör en GLAD!! :)

2012-04-25 @ 21:57:49
URL: http://stallbruttans.blogg.se/
Postat av: Celina

SV: TACK :)

2012-04-26 @ 19:47:36
URL: http://jumpstaars.blogg.se/
Postat av: Hanna

I stallet, har nog aldrig ens hört någon säga "på stallet". Låter och ser jättefel ut i mina ögon, haha!

2012-05-01 @ 10:32:59
URL: http://dressyrfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0