Summering: 2011, del 1

Mitt 2011 var året då ett livskapitel stängdes och en ny epok istället startade. Här har jag listat höjdpunkterna och andra minnesvärda händelser under mina 12 månader.

Januari



Året började relativt lugnt. Jag jobbade vidare med mitt projektarbete, Equus Pearl UF, och diverse andra skoluppgifter, övningskörde och red såklart en hel del. Dessutom tog Andrea B. nya, fina bilder på mig och Veleda i snön, som vi för övrigt hade massor av.


Februari



I februari publicerade Hippson en bild samt lite text om pannbanden och mitt UF-företag, vi körde in unghästar på Flyinge (på bilden ser ni "min" grupps häst Hifi, som var väldigt duktig). Dessutom blev det ett besök på GHS och Velle och jag hoppade ett räcke på 140 cm, vilket vi båda tyckte var superskojj!


Mars

I Marsmånad tog jag och Velle en del placeringar på hopptävlingarna och hon betedde sig som en helt annan häst jämfört med den vi köpt - till det bättre alltså. Jag fick kanon-feedback av Ankan när jag hoppade Candide på en av våra ridlektioner i Flyinge. Dessutom tog jag mitt körkort, helt utan problem (även om jag fick möte på en dubbelfilig, enkelriktad väg, haha).


April



I April låg bloggen och vilade, eftersom jag verkligen inte hade någon tid alls. Det var istället skolarbete, ridning och lite jobb som tog upp all tid. Jag avslutade Equus Pearl UF, efter en framgångsrik och lärorik period (det var krav på att lägga ner företagen). Jag och Veleda var på polishästträning och det var en häftig upplevelse när hon gick rakt igenom röken, trots misstänksamhet, för att hon litade på mig. Dessutom passade jag på att trilla av under en mindre framgångsrik hoppträning. (eller ja, hela månaden hade jag och Velle en liten dipp). Min underbara kanin Dojjan dog, ihälskrämd av en förrymd vakthund.


Maj









Foto: Tina F.


Maj! Ja, i maj hände det mycket och dessvärre fortsatte min bloggpaus även under denna månad. Första veckan tillbringade jag i Holland, där jag provjobbade som hästskötare i ett privat stall. Ett jobb som jag också fick. Ester födde två bebisar, där endast en överlevde. Pappa till "Melles Mirakel" är Dojjan, alltså hans sista avkomma. I Flyinge gick Flyinge Future Cup av stabeln, en nationell hopptävling som vi i klassen var med och arrangerade. Tävlingen gjode f.ö. succé! Veckan efter körde jag Veleda till Flyinge för en heldags kunskapsprov, som ledde till godkänd hästskötarexamen. Det var faktiskt otroligt kul (alla prov och test alltså)! Vi hade avslutning ("ministudent") i Flyinge, där jag fick en utmärkelse/stipendie för "God kamrat" och den mer på skojj "Flinka fingrar". Dessutom var det studentbal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0