Inspirationspärm

För lite mer än ett år sedan, strax innan studenten, flytt till Holland och husförsäljning, satt jag och sorterade mina gamla hästtidningar. Jag är nämligen en sån person som gärna sparar på saker - de kan ju vara bra att ha. Men jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag aldrig kommer läsa allt i de där 30-40 olika tidningarna igen. Istället rev jag ut alla bra artiklar, de med ridövningar eller väldigt intressant fakta, och la i en tillslut smockfull mapp.

Där har de legat fram tills idag, när jag tog upp projektet (i brist på annat) att sortera alla papper och sätta in i en inspirationspärm. Själva pärmen skaffade jag för en 6 år sedan - när jag hade Lucy. Det var alltså lite papper insatt redan - men inte mycket. Jag ska erkänna att jag knappt tittat i pärmen förut.

Så nu, efter mycket hophäftande och hålgörande, är pärmen riktigt full av inspirerande läsning och på köpet blev jag väldigt taggat på att rida idag. Alla borde faktiskt se till att skaffa sig en inspirationspärm, som bara kryllar av tips och trix - och använda den! Min pärm ska definitivt åka med mig ut på stallet och bli flitigt tittad i hädanefter.


Mycket papper som skulle sorteras


Svårt att missa vad pärmen används till


I slutet gick det knappt att stänga pärmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0