Kanske inte kanon

Clara kom till Agelund idag och provade Baltazar igen. Hon fick göra allt själv, precis som om han vore hennes egen (fast inte mocka och sånt). Vi red först lite i paddocken och sedan ut en sväng. Jag hade Rut. Det gick kanske inte kanon, men ändå väldigt bra.

Ute red vi i alla gångarter och fokuserade på kontroll och att hästen skulle lyssna. Clara klarade ut Baltazar utan problem, han saktade av i galoppen utan någon dragkamp och även när båda hästarna slängde sig undar en hund gick det bra. Jag hade nog större problem att hålla Rut den gången. Hon började bocka och ha sig, medan Baltazar bara galopperade lite.

Det var en händelserik uteritt. Bl.a. hoppade vi naturhinder, blev skrämda av en hund och mötte 3 långhåriga, platinablonda hårdrockarkillar på en joggingtur. Ur försäljningspunkt kanske inte det bästa, men bra iaf fall :)

När vi kom tillbaka igen red Clara Baltazar lite i paddocken igen, för att se hur han var efter en uteritt. Även det gick bra och Baltazar och Clara såg nöjda och glada ut. Hon ska provrida en annan häst igen till helgen och fundera en massa, det verkar dock som det står mellan Baltazar och den andra. Claras mamma har Baltazar som favorit, men det är ju främst Clara som ska rida och även hennes val. Vad de än väljer, hoppas jag att det kommer gå bra för dem.

(fast jag kan ju inte förneka att jag hoppas att de vill ha Bzen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0