2/7-09 Till östra Tyskland

Uppe med tuppen idag. Jag packade det sista, käkade frukost och skulle sedan bli hämtad. Men nej, Constanze skulle komma senare, så Charlene skulle skjusa mig till stallet. Dock somnade hon och jag hade lite problem med att väcka henne. Tillslut, en timme senare än planerat, var jag i stallet.

Jag började longera Bosza och sen var det packning av lastbilen som gällde. Vi skulle ha med oss 7 hästar; 4 i lastbilen, 1 i transporten bakom lastbilen och 2 i en annan transport, som Patrick skulle köra lite senare. När vi kommit halvvägs, ringde han och berättade att han inte kunde köra - han hade kraschat i ett hinder med Celatos och låg på sjukhuset med en vrickad arm. KAOS! Följande timme ägnades åt att ringa till potentiella förare. Tillslut ställde Corina upp, trots att hon inte hade något tungt släp-körkort.

Resan dit, till Sorga/Bad Liebenstein i östöstra Tyskland, gick bra. Dock tog den lång tid och jag roade mig med att lösa korsord, läsa tidningar och lyssna på gammal tysk folkmusik. Dessutom kollade jag på det underbara landskapet - överallt fanns den berg eller träd och det var väldigt fint.

Framme i den lilla byn lastade vi av hästarna och installerade dem i ett litet stall. Sen fick vi våra rum, som också var fina. Senare på kvällen tränade/red vi hästarna. Eller, Constanze och Fabian red, jag skrittade av och "groomade". Därefter blev det mat och tv-tittande. Det var ju nationshoppning i Aachen, sånt får man ju inte missa ;)
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0