18/6-09 Vanlig dag...

Halla allihopa!

Idag har det inte hänt nagot jättespännande faktist. Jag har ryktat den sjuke fuxen och nagra andra, longerat Montand och Liebelei, skrittat Iskia och ridit Maxima och Parcival. Dessutom akte jag med pa Findus idag ocksa. Den nya skimmeln (som igentligen kom idag, skrev fel i förra inlägget) släppte vi lös i ridhuset och därefter red Markus den et tag.

Min ridning pa Parcival och Maxima gick bättre idag. Parcival var inte lika tjurskallig idag och jag fick snabbare honom i form. Maxima red jag lektion pa i paddocken. Vi övade vidare pa "Verbindung" och "Weiter", dvs kontakt och drivning. Jag blir bättre jag med. Dessutom börjar jag fa stora sar pa ringfingrarna. Jag har bara sma nu. Plaster imorgon!

Förresten, Tyska är inte sa svart.
Volt = Volt
Skritt= Schritt
Trav= Trab
Träns = Tränse

Vi hörs
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0