20/6-09 Kunder, kunder och pizza

Hej allihopa!

Morgonen började lugnt. Jag och Constantin var de ända i stallet (bortsett fran en gubbe som mockade). Jag skrittade Iskia en stund och satt sedan lite pa Maxima. Constantin ville se henne med ryttare. Därefter ryktade jag 7-8 hästar och gjorde dem fina för kunder.När jag var klar kom de första och sedan var dr kunder i princip hela dagen. Jag tror det var totalt 4 familjer/intresanter som kom och alla ville se hästarna ute (uppställda), lösa i ridhuset och under ryttare, Dessutom skulle de provrida. Sista mamma-dotterparet testade 4 olika hästar, Lite tröttsamt, men jag tror nog att de gillade nagon. Maxima och SImply var populära; alla ville testa dem. Hästarna var ganska trötta när dagen var slut.

Findus longerades i longeringsridhuset idag igen och jag akte med. Findus gör framsteg varje dag och är inte lika spänd med ryttare längre. Det är spännande att se hur han utvecklas och lär sig!

När jobbdagen var slut akte jag, Charlene och Patrik till en liten turkaffär (jo, det finns sanna här ocksa) för att äta. Jag käkade Hawaiipizza och den var sa mycket godare än de i sverige! Mer tomat, mer ost, hela skinkbitar och massor av annanas. Mums! Visste ni att man här i Tyskland kan köpa Pizzabrötchen, dvs. bullar av Pizzadeg. Charlene at sanna och jag smakade en. Riktigt gott faktist.

Jag och Charlene var hos hennes häst idag ocksa. Jag ryktade Adler, som han heter, tills han glänste. Jag fick ocksa veta idag av mamma att kaninungarna har blivit könsbestämda och. Jgamaste lana en dator imorgon, för att kunna mejla tillbaka och bestämma deras namn. Dessutom maste jag uppdatera kaninhemsidan, ifall kunder vill kolla där.

Vi hörs.
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0