Trasiga boxdörrar och härlig galopp

I fredes var det Flyingedag. Jag laddade upp med en huvudvärkstablett - har drabbats av en förkylning, men ville inte missa något i skolan - och genomled första lektionen, där vi tittade på hur unghästutbildarna red in några 2½-åringar.

På lunchstalltjänsten gick allt snabbt och smidigt, tills jag råkade dra sönder en boxdörr. Den var extremt trög att öppna (dra åt sidan), så jag ryckte till lite och sen stod jag med dörren i handen. Jag ropade på vår lärare -"Eum, Christina, dörren är trasig." - och hon ringde vaktmästarna, som nästan direkt kom och fixade dörren. Efteråt var den lättare än någonsin att öppna.

På eftermiddagen var det ridning, roadwork, galoppträning på täckta banan. När vi ridit i lite olika tempon kom hippologerna och skulle ha banan. Vi flyttade ut till en av sommarhagarna, som vi visste inte hade några hålor eller isbanor under snön. Hästarna älskade det! Jag red Black Magic, eller BM som han kallas, och det lilla krutpaketet dundrade fram i galopp, när jag väl tillät honom. Superkul! (Jag till och med glömde all min sjukdom i typ en timme efter, tack vare glädjekicken xD.. Att jag sen dagen efter låg däckad framför tvn hela dagen och snörvlade är en annan sak...)

Kommentarer
Postat av: Julia

gillar verkligen din blogg!

2010-12-13 @ 13:11:37
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Maria - Horselife

sv: Jo, men han har klastrofobi och jag har bara haft honom i gruppbox med Gullan och innan dess på lösdrift.

2010-12-17 @ 12:34:39
URL: http://horselife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0