GCT-hoppningen

Var det någon mer än jag som såg GCT-hoppningen?

Från kl. 18 satt jag bänkad framför datorn - första rundan sändes live på GCTs hemsida. Den engelska speakern sa en del rätt kul saker (jag tror dock inte att han var medveten om det själv).Jag citerar:

"Does he show a smile? Not jet, mabye if he claims the victory" - snygg felfri runda, pokerface-ryttare

"I´m not going to translate what he said when he crossed the finishline" - hästen klarade två enorma språng över en lång oxer och trippelbarren, trots att ryttaren satt helt i obalans. Sen rev den något av de sista hinderna = mindre glad ryttare.

När första rundan var klar, var det lite drygt 30 min innan andra och omhoppningen skulle sändas live på Eurosport. I pausen passade jag på att käka lite. Sen satt jag klistrad vid tvn.

Roffe kom på en 5:e plats, med ett ned i omhoppningen. Vann gjorde sista ryttaren Bernardo Alves - Bridgit, bara 0,02 s snabbare än Jessica Kürten - Libertina. Behöver jag säga att det var en spännande omhoppning?

Kommentarer
Postat av: warnmark -fotoblogg

Sv; Hon är welsh/halvblod :)

2010-06-27 @ 09:22:01
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: isabella björkman - hästbloggen med STORT H.

f*n att ja missa den :(

fin blogg! :D

2010-06-28 @ 16:12:43
URL: http://ihb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0