Härlig uteritt, eller vad säger du Velle?


Härligt väder även på bilden. Jag och Bz hoppar får något år sedan.

Förra torsdagen var det så härligt väder ute! Av vana tog jag på min vinterjackan, men efter att gått tre, fyra meter mot bussen tvätnitade jag, vände och bytte till en vårjacka. SPRING IS COMMING!

Väl ute på stallet, fixade jag iordning Velle lite snabbt och red ut en sväng. Helt själv! För första gången utan problem! Visserligen fjantade hon lite i början, jag jag lyckades lura henne förbi det läskiga. Resten av rundan satt jag och snackade med mig själv/Vells och bland annat diktade jag upp detta inlägget.

Det blev en sväng till Kaninlandet (ett litet fält.. typ), där jag klättrade och red runt lite, sen fortsatte vi förbi Borelund hem. Velle verkade tycka att det var mysig och klättra var kul. Bra, för det här kommer definitivt göras om.


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Okej, ja hur tävlingarna ligger och hästens kondis spelar så klart stor roll :)

2-3/ggr är väll det vanligaste :)

2010-03-29 @ 20:28:09
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0