Hopptränat!


banskiss.. gs=galoppsprång


Igår var det hoppträning och för min del började den på marken. Petra ville nämligen prova rida Veleda och såklart fick hon det.

När Velle hängde sig i bettet, gjorde Petra halt, höll kvar i tyglen och så stod de där tills Velle släppte. När de sen skulle gå fram i samma form, höll Petra kvar och ville Veleda inte gå fram, gick de inte fram. Så höll de på ett tag och därefter var det min tur. Petra visade hur jag skulle hela tiden hålla kvar kontakten och röra lite på ringfingrarna hela tiden, superbra tips och det var verkligen lärorikt :D

Vi hoppade sedan en styrkelinje, där oxern och de två sista räckena kom upp på ca 120-135 för min del. Velle var fin på den, fick dock bromsa henne lite med rösten för att det inte skulle gå för fort. Vi skuttade även över en massa titthinder och satte ihop en liten bana av de vägarna ni ser på banskissen. Jag fick en bra galopp i Velle och det gick bra.

Nöjd :)
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Okej vad roligt. Ja, det måste ju gå bra i markarbetet om det ska bli ännu bättre i hoppningen lixom!

Jag rider i stort sett bara dressyr. Men hoppar för att det är skoj, men min stora häst har aldrig varit på en hopptävling, men på VÄLDIGT många dressyrtävlingar ;)

2010-03-31 @ 13:59:00
URL: http://ridrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0