Tävlat på Torns!

Jag och Veleda var iväg på tävling igår och jag är faktist väldigt nöjd! Förra veckan var vi i Flyinge och hoppade 1 m, men jag var inte jättenöjd trots att vi var dubbelnolla och nästan blev placerade - rundan var nämligen väldigt okontrollerad. Veleda hade stressat upp sig enormt på framridnignen.

Första klassen igår var 1 m. Vi lastade ut tidigt och jag kunde rida fram länge. Periodvis var jag dessutom helt själv på framridningen! På framhoppningen blev hon dock skrämd av en jäkla unge som klampade och skrek på läktaren, och hon hann inte slappna av innan vi kom in på banan. Vi fick 2 stopp, Velle blev lite tittig på deras ökända kaktushinder och ett annat prickigt precis vid läktaren (eftersom hon fortfarande var lite spänd). I övrigt var hon fin och jag kunde rida henne lite mer mellan hinderna än i flyinge. Haha, jag är mer nöjd med de 23 felen vi fick än nollan i Flyinge!

Vi hoppade även 1,05 m igår, vilket också gick bra. Dock stannade hon åter igen på det prickiga hindret vid läktaren. Jag funderar på om jag kan ha ridit vägen till hindret dåligt, släppt benen och handen (slutat understödja), men kan inte komma på vad som i sånna fall är fel. Har ni några förslag? (Observera att ytterdörren är helt öppen när vi rider förbi där mellan 2an och 3an.) Bortser man från det tyckte jag Veleda var super! Ganska avslappnad, glad, bra galopp, ridbar och helt enkelt fin :)


Kommentarer
Postat av: Isabella

Vet folk som inte ens åker till torns pga dessa ökända hinder x) Ni ser superfina ut annars :D

2010-03-14 @ 22:26:25
Postat av: Karin Jul

Ser jättefint ut, men är det inte läskigt när hon bockar sig så?

2010-03-18 @ 16:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0