Breeders!

Fullt med fina unghästar, duktiga ryttare och transporter lite här och var, band på armen för att kunna röra sig fritt på området och mycket spännande och intressanta tävlingar i både hoppning och dressyr. Vad är det som händer på Flyinge? Breeders förståss!

Idag har jag suttit på läktaren i princip hela dagen och kollat på tävlingar (dock bara i hoppning). Visserligen hade jag en hovlektion på förmiddagen, där vi gick igenom hur man ska stå när man skor en häst. Efter ytterligare fyra lektioner kommer jag mest troligt ha tappskokompetens. Väldigt användbart!

Jag älskar att sitta på läktaren och kolla. Under Breedersveckan har vi inga vanliga lektioner (utöver ridning/körning/hov) och får istället någon uppgift att utföra på läktaren. Eftersom vi läser om avel för tillfället skulle vi diskutera och och hur stam och prestation hänger ihop, och även andra faktorer som kan spela roll.

En sak ja lade märke till var att det fanns både duktiga och mindre skickliga ryttare. De bra lyckades få hästar som stod emot lite på hinderna, inte hade den bästa tekniken eller var väldigt spända att komma runt felfritt, medan en lite sämre ryttare kunde dra på sig 20 fel med en fin häst, som gjorde allt den kunde för att rädda situatuinen... Det där är ganska tänkvärt. Ryttaren spelar så stor roll, så bör man då verkligen ställa upp om man inte kan kontrollera hästen? (Jag vet, självklart kan det gå på hemmaplan, men att hästen på tävling inte vill, men ni ser vad jag menar.)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

TACK va kul att du tycker om den! :)

Vill inte att breeders ska ta sluuut! Tycker också de är jätte mysigt att sitta på läktaren o se duktiga, o mindre duktiga ryttare!Hehe ! ;)

2010-10-24 @ 22:39:22
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0