YAY! :D :D



Igår var det tävling på hemmaklubben Flyinge Rf, lokal 105 cm. Veleda var superfin, pigg och laddad! Skötte sig utmärkt på framridning och framhoppning (inte alls stressad).. Ja, om man bortser från den gången hon ville galoppera och jag trava= några bocksprång..

Inne på banan var hon också fin och ganska reglerbar. Bjöd på hinderna och var väldigt glad. Det ser inte ut som om det går så snabbt, hon kommer ju så långt/galoppsprång. Vi gick i alla fall dubbelnolla och blev placerad 11 av 13 (totalt 52 starter).

Haha, lägg märke till banbyggaren som går lugnt mitt på spåret mellan ettan och tvåan. Jag bara "AKTA!!". Ni ser även det lilla ryck Velle fick efter 11an (kombinationen i omhoppningen)  när hon suger tag i ett annat hinder. Igentligen hade jag tänkt ta en lite snävare sväng mellan två andra hinder, men.. jag hann inte riktigt det...

Hur som helst är jag jättenöjd! Bild kommer på Veledas pannband och rosetten (dagen till ära köpte jag ett grönt-vitt Equus Pearl-pannband för att matcha schabraket o klubbfärgerna).

Kommentarer
Postat av: ~ Emma W

Otroligt fina ni är tillsammans ! :D

Det är verkligen en jättefin häst som ni har. :)



sv, Haha han brukar kunna charma lite ibland.

Okej, måste ha varit rätt roligt även om det inte fanns en riktigt läcker 'Woooow' häst ? :)

2011-03-06 @ 10:18:04
URL: http://snygghest.blogg.se/
Postat av: Ingela

Heja Melle-Velle! =)

2011-03-06 @ 14:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0