Lastning



Igår lastade vi en av hästarna i en vanlig transport (normalt brukar de alltid åka i hästlastbilen). Det var ganska... spännande, haha.

Ben och Rens började lasta, medan jag var kvar inne i stallet och friserade en ny häst. Ett tu tre hör jag "Aaaaaaaaaaiiiiiii", en massa hovsteg och sedan något jag förmodar var holländska svordomar. Jag ryckte in och fick i uppgift att sätta bakbommen på plats när hästen var inne i transporten. Det var inte det lättaste, det ska jag säga er.

Tänk er att hålla i änden på en 1,5 meter lång metallstång med raka armar och försöka pricka ett litet hål med metallstångens andra ände, samtidigt som man måste akta sig för en häst som när som helt kan sparka eller kasta sig bakåt. På tredje försöket gick det, efter att jag insett hur tung bommen faktiskt var (i alla fall i den ställningen) och att hästen INTE tyckte om den vanliga transporten.

In English: We had some problems with putting a horse into a "normal trailer" - she didn´t like it, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0