"Roffe-debatten"

Allas vår egen Rolf Göran Bengtsson vann Jerringapreiset - folkets pris - med 44,6 % av rösterna. Det är extremt mycket och visar att han deffinitivt är en värdig vinnare!

Trots det har man kunnat läsa en hel drös nedvärderande krönikor och artiklar, där man klankar ner på hans tal och sätt att prata, hävdar att hästen borde fått priset och gud vet allt. Oproffsigt och okunnigt av diverse journalister, som tydligt visar att de inte kan ett skvätt om ridsport (och verkar vara totalt ointresserade av att lära sig det heller). Jag trodde den extrema ridsportsdiskrimineringen, den där man som ung hästnörd fick höra otaliga hamburgarskämt etc, skulle upphöra när man blev lite äldre (ni vet ju att jag är rätt godtrogen). Men nä, tydligen inte. (Vi är dock starka, kampen har bara börjat!)

Dock finns det också vettiga journalister, värda att ge en extra ros (tro mig, jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle hylla någon för att de inte är nedvärderande!).
Läs Johan Orrenius: Visst, skämta på bara
och
Tidningen Ridsport: Delande meningar om Jerringpristagaren (ååh, och läs kommentarerna!)

Kommentarer
Postat av: Stallbruttan

Trevlig ny look på bloggen - man blev så glad :D



Ja, jag tycker bara att det var på tiden att ridsporten fick vinna, och just Rolf-Göran har ju alltid hållit hög nivå, och han förtjänar att äntligen få skörda ordentligt!

2012-01-18 @ 12:49:20
URL: http://stallbruttans.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren

sv; kan vara så, men tänker man efter så känns det som om fler ungar apar efter en film som rider utan hjälm än någon på bild.. :/

2012-01-18 @ 21:59:07
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0