Nu när krigshästar är på tapeten

Jag tror att ni alla har hört talas om den bioaktuella filmen War Horse, som handlar om en krigshäst (förvånande!). Jag har själv inte sett filmen än, men tar tillfället i akt att belysa andra krigshästar. Brandklipparen, Bukefalos. Det finns många!

Här kan ni läsa om Napoleons häst Marango. Ett gammal uppsats jag skrev i gymnasiet och sedan publicerade på bloggen.

"Det var en gång en häst. En häst med ett utseende likt en sagofigur och en styrka likt sprit. Hästen hette Marengo och han var den franska kejsaren Napoleons favorit."

Kommentarer
Postat av: kajsa

den vill jag se :)

2012-03-14 @ 20:29:21
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0