Äntligen tävlade vi igen

Inlägget uppdaterat med bilder!

Jag och Baltazar var hon hoppade en LC idag. Det kan ju tyckas lite lågt för oss, men vi ville ta en lugn start och visa upp honom, kontrollera att han lyssnade och mest rida det som lite markarbete.

Baltazar var jättefin! Jag red på Jörgensättet (lite framåtlutat för att inte driva med sätet, eftersom Bz då blir väldigt lång) och fick flera fina språng på framhoppningen och inga vansinneshopp. Även på banan var han fin. Kom rätt på alla hinder och hade riktigt fint flyt och Bz bjöd bra och tyckte det var kul. När vi kom till sista hindret, och vi kom perfekt på det, slängde han sig undan precis innan hindret. Arg som ett bi försökte jag igen och denna gången gick det galant.

Hindret i fråga var ett stigsprång, varken stort eller läskigt. Ett flertal av hästarna vägrade på detta. Hindret stod precis vid publiken och en stor elstolpe. De gånger Bz har vägrat pga jävelskap/ryggont har han antingen tvärnitat in i hindret eller flera språng innan försökt stanna - aldrig bara kastat sig åt sidan på det sättet han gjorde idag. Däremot kastar han sig så när han bli skrämd av något, så min teori är att elstolpen "tickade" eller liknande, vilken skrämde många av hästarna.

Så om man bortser från sista hindret är jag väldigt nöjd med tävlingen, eftersom Bz skötte sig galant och fick många riktigt fina språng. Nästa gång blir det definitivt en regional tävling!

Fotograf: Edla







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0