Om Bz hälta

Nu när Baltazar är min lilla sjuke krake, har jag två val. Deppa sönder eller kämpa vidare. Jag satsar på det andra.

Eftersom jag bara kommer kunna skritta och trava på rakt spår, ska jag leta upp lite andra hästar att rida. Jag har redan en som står till mitt förfogande, nordsvensken Urban..

Jag och mamma har luskat ut två eventuella orsaker till Baltazars lilla hälta. Det ena är att han har hittat på något i hagen, det andra att han vilade för mycket. Både på tisdan och onsdan fick han vila eftersom jag var sjuk med feber och hela kittet (SVININFLUENSA!!.. nä). En lite äldre tävlingshäst som står för länge kan lätt få gallor som framkallar hälta vid böjprov. Om 10 dagar gör vi en ny besiktning och hoppas att det går bättre då. Tills dess kommer jag fylla bloggen med en massa smaskiga inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0