Hoppning



Igår var det hoppträning. Kunde inte rida med min vanliga sadel - den ligger skitdåligt och klämmer jättemycket över manken och Velle visar tydligt att hon inte gillar sadeln - så jag fick låna en dressyrsadel och hoppa i(!).

Vi trimmade på lektionen med ett gäng bra och kluriga övningar. Längs ena långsidan låg 10 bommar med avstånd från 2,4 m till 3,8 m, det vill säga kom man från ena hållet blev det längre och längre, från andra kortare och kortare. Det var en väldigt rolig övning som verkligen krävde att ryttaren red och reagerade.

Vi hoppade även en krumelur med snett igenom, volt vid x och snett igenom tillbaka vid andra hörnet på samma långsida man komfrån. Hmm, fattade ni det där? Om inte så kommer en film på det inom kort. Vi hade också framme ett relaterat avstånd på okänt antal meter, men det blev 7 eller 8 galoppsprång. Tanken var att vi skulle rida lite på känsla där.

Velle var duktig. Fick rida lite med graman på henne för att verkligen kunna jobba henne över bommarna och krumelurövningen, och då gick det jättebra! I slutet hoppade jag en ganska rejöl oxer på 120 cm. I DRESSYRSADEL!


Förresten, Balazar har fått en rosett i 60 cm <3


Kommentarer
Postat av: Jaane

fin bild:))

Jultävling på bloggen, skriv en juldikt & jag drar vinnaren på söndag:) 1 veckas länkning är priset kraam

2009-12-03 @ 17:06:08
URL: http://janemeliiewennberg.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Fin häst :)

2009-12-07 @ 13:03:06
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0