10/7-09 Hemfärden

Idag gick jag upp ganska tidigt. Jag packade det sista, gjorde mig iordning, åt frukost och värmde bullar. Jag och Patrick packade ut mina tunga väskor i bilen och körde sedan. Först åkte vi till stallet, där jag sa hejdå till alla människor och hästar, sedan for vi till Osnabrück. Där köpte jag en biljett för hela resan, letade upp rätt perrong och väntade sedan på tåget, som var 10 minuter försenat. Tåget var ganska fullt och jag satt på min resväska i gången. Det var ganska obekvämt, med gick bra under den 1½ h långa resan.

I Hamburg var det tågbyte. Eftersom vi var försenade, fick jag springa till nästa tåg. Det var lite stressigt att hitta rätt. Hamburg har en väldigt stor tågstation! Dock gick det bra och jag om på tåget i tid. Denna gången hittade jag en sittplats och en engelsk familj hjälpte mig att lägga upp väskorna på hyllan. Denna tågresan skulle vara lite längre - 7 timmar eller något sånt. Mellan Tyskland och Danmark åkte hela tåget båt och vi resenärer fick gå upp på däck.

När vi var i Danmark, gick tåget sönder eller något sånt, så vi var tvungna att hoppa av och byta till buss. Det var kaos! Alla försökte trycka sig in i första bussen och där stod för få. Dock kom det fler bussar efterhand, så alla fick tillslut plats. Jag hängde på den engelska familjen och de hjälpte mig att bära en väska. Efter att åkte buss ett tag kunde vi byta till tåg igen och fortsätta resan mot Köpenhamn.

I Köpenhamn fick jag ta ett annat tåg än planerat, vi var trots allt 50 minuter försenade. Än en gång fick jag sitta på min resväska i tågen och även denna gången gick det bra. Där var en sur dansk på tåget som började bråka med biljettkollarna. De tvingade honom att hoppa av, annars skulle de ringa polisen. Tillslut, efter att tåget väntat ett tag, hoppade han av och vi kunde åka vidare.

I Lund mötte mamma mig. Vi köpte lite mat och åkte sedan hem till kaninernao och kissen :)
/Melinda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0