30/6-09 En glassig piaff

Hej allihopa!

Idag red ´jag Montand, FEI-ponnyn som kostar 25 000 Euro (det*10=ungefärligt svenskt pris (!)). Det var en ganska lustig känsla att sitta pa en ponny som verkligen kunde, speciellt eftersom jag ridit bade Parcival och Bosza för, och ingen av de är speciellt toppen. Parcival stegrar och bockar när han inte vill mer, och Bosza vill inte ga pa fyrkantssparet. Okej, nu ska jag inte vara orättvis, Montand sparkade ocksa bakut idag, samt ryggade lite mot min vilja. Men det var när Constanze gick brevid med ett spö för att lära honom piaffera. Han var väl inte helt glad för det, men det gick. Nu är det officiellt, jag har ridit en ponny i piaff!

Annat jag gjorde idag var att longera. Först Findus, sedan Degato och Iskia. Dessutom ledde jag Blind Date idag ocksa. Han var snäll den här gangen och gjorde inga försök till att dra iväg.

Idag akte jag och Charlene till glassbaren lite tidigare än igar, och där var öppet. Vi träffade en annan tjej där (hon som jag inte vet vad hon heter, som har varit med när alla käkade lunch pa en resturang). Pa bordet lag 3 menyer - Choklad, Spagetti och "Den vanliga". Jag började läsa Choklad-menyn först, som den chokladälskare jag är. Jag kan säga att det vattnades i munnen! De flesta glassarna var stora med riktiga praliener pa. Smaskens!
Spagetti-menyn gjorde mig lite fundersam. Var vi inte pa en glassbar? Efter ett tag insag jag att det var glass pressad till spagettiform. Dessa glassarna var lite lustiga. Med namn som "Spagetti Carbonara" och "Spagetti-pizza", sag glassarna ut som riktiga rätter, bara det att spagettin var av glass och saserna av frukt och andra sötsaker.
Det hela slutade med att jag beställde en "Schoko Grande", en stor glasbägare fylld med delikat chokladsas, grädde och chokladsas. Det var riktigt gott!

Vi hörs.
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0