3/7-09 Superponny och REGN

Även idag var jag uppe tidigt. Jag, Constanze och Corina skulle knoppa alla hästar innan tävlingen och halv 10 skulle första hästen starta. Därefter hade Constanze 9 ritter att genomföra i 3 olika klasser. Det hela var alltså ganska stressigt (10-15 minuter mellan varje byte, alltså snabbt sadla, tränsa, ändra nummerlapp och ta hand om den ridna hästen). Allt flöt dock på bra och hästarna var klara i tid. Dessutom hann jag fotta lite.

Tävlingarna gick bra. Simply kom 4a i första klassen, superponnyn Montand vann andra och kom tvåa i sista klassen. Constanze vann för övrigt ett paraply. Passande, det var ju 30 grader varmt och inte ett moln.

Mitt på dagen käkade vi lunch och sedan var det ledighet som gällde. Jag tittade på hopptävlingar och läste 20 år gamla hästtidningar. Constanze sov och Corina körde hem Simply och Liebelei (efter en stunds väntan, bilden hade punka).

På kvällendjorde jag och Fabian iordning CS och gick ner till hoppbanan. Då började det regna. Fabian red in och ställde sig under ett träd och jag sänkte klart hinderna innan jag sökte skydd i dommarbaracken. Det regnade bara mer och mer, så tillslut travade/sprang vi tillbaka till stallet (uppför den 200 m långa backen). Det var riktigt härligt med regn, även om jag blev pisseblöt på en sekund. Väl inne i stallet och med CS i boxen var äventyret inte över. Hästarna var oroliga av allt blixter och dunder och plötsligt rann det vatten ur flera boxar. Taket läckte och flera boxväggar såg ut som vattenfall, bokstavligen talat. Snabbt hämtade vi kvastar, öppnade stallgången och började sopa ut vattnet. Efter 5-10 minuter kom ägarna och tog över. Jag kan nästan garantera att om jag och Fabian inte hade varit i stallet, hade golvet varit täckt med säkert 8-10 cm vatten.

Vi bytte om till torra kläder och gick sedan för att äta på resturangen vid hoppbanan. Det var dock lite problematiskt, det fanns ingen ström. Senare på kvällen var det uppehåll och då hoppade Fabian CS. Sedan var det packning av mina egna grejer, innan jag gick och la mig.
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0