4/7-09 Det var halt

Fabian tävlade på morgonen idag. CS gick under namnet Simply, Paula gick under namnet Iskia och Degato fick vara sig själv. Banan var hal efter gårdagens regn, så Paula fick aldrig starta - hon gick itne att brodda. Degato hade bara broddar fram och han halkade. CS var broddad runt om och klarade det bra, han blev faktist placerad. Vetrinären fick behandla 5-6 hästar och avliva en pga "halkskador". Hemskt!

Hemresan gick bra. Fabian fick e plötslig tanke om oljan och åkte och kollade den. Tur var det. Hade vi kört 5 km längre hade motorn pajjat pga oljebrist. Hemma i stallet lastade vi av hästar, utrustning och våra egna väskor. Jag rengjorde släpet och kunde sedan, äntligen, åka hem till Charlene. Då var jag trött, hungrig och solbränd. Dessutom ömmade mig skuldra, eftersom jag fått ett sår där när jag lastade ut CS på tävlingen. Han var ganska galen då och slet sig lite, men det gick bra .)

/melinda

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Så sant så, man vet aldrig när man behöver dem ;)

2009-07-21 @ 20:12:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0