6/7-09 "Farlig dag"

Idag var det en "farlig" dag, om man bortser från skritturen på Maxima, longeringen av Degato & CS och ledningen av BD. Bosza red jag ute på dressyrbanon idag. Constanze hade oss på en longerlina och höll fast om något hände. Tur var det, för Bpsza slängde sig och stegrade sig lite flera gånger, men allt gick bra och i slutet slappnade hon av.

Jag och Fabian longerade Simply ute. Det första han gjorde var att stegra sig, rakt framför oss. Kvickt backade vi, gick åt sidan, drev på lte och sedan gick det bra. Som Fabian sa betyder ett inspännd häst som stegrar och slår över en död häst. Men sånt händer ju inte så ofta.

Jag hoppade Parcival idag i hopppaddocken för Patrick. Idag var det hoppning "på riktigt" och det var lärorikt. Parcival är så olika Baltazar och jag behövde rida på ett helt annat sätt än vanligt. Att Parcival dessutom var på skithumör gjorde inte saken bättre. Nej, faktist så druttade jag av en gång, när Parcival tvärnitade, backade och slängde sig åt sigan precis efter att vi hoppat första gången. Jag slog mig inte utan gick och hämtade Parcival (som sprungit sig väg) och sedan var det bara på det igen. Jag red väldigt bakåtlutat och lyckades (med nöd och näppe) hålla mig kvar under de resterande rodeorunder. För den sakens skull hade jag säkerhetsväst. Vi hoppade en bana på ca 90 cm. Parcival var tittig på allt och ingen och jag fick flera gånger ta i som en gris med innenskänkel och höja innerhander för att det överhuvudtaget skulle gå. Patrick gav bra tips och generellt sett gick det bra. Vi kommer hoppa nån gång till denna veckan.

/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0