7/7-09

Idag skrittade jag Maxima och red sedan Bosza i ridhuset. Hon var lite bråkig idag, med funkade bra i alla fall. Efter ett tag kom Constanze och vi gick ut till dressyrpaddocken. Först longerades vi, sen red jag Bosza själv/lös. Hon var helt lugn och skötte sig super.

Idag blev det mycket longering. Zack, zack, zack. 4 hästar avklarade på 2 timmar. 3 av dem var skit och 1 bra. Paula ville bara galoppera, Simply bara stegra och Degato bara bocka. Tack och lov hade jag CS sist och han lydde utmärkt. Att han dessuto är så snygg gjorde ju saken inte sämre. Därefter blev det dressyr på Parcival och lite framlongering av Wienett, som Constanze sedan red.

Innan dagen var slut putsade jag träns och sorterade täcken.Jag har blivit snabb med tränsen nu. Ett tar max 1 min att tvåla, fetta och snurra.

När jag kom hem var jag helt slut. Jag låg på soffan och glodde tv ett tag, innan jag tvingade mig till SCHLECKER för att köpa lite godis. Jag behövde snabb energi för att orka laga riktig mat. Så efter att ha kränkt lite choklad lagade jag "itchy och Scratchy-gryta" med ris. Sen slöade jag på soffan igen.

Senare på kvällen kom Charlene. Då åkte vi och handlade lite mat och vatten. Jag hade återfått mig energi och var pigg resten av kvällen.

/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0