En halv gängtapp som brodd?

Idag var det äntligen dags för hopplektion för Petra igen. Eftersom det har varit så fint väder den sista tiden skulle vi vara på gräsbanan. Ni vet vad det betyder? Broddar!

Baltazar var fortfarande i hagen när vi kom, så vi tog in honom och lät han äta lite i boxen. För att spara tid började jag gänga. Smart.
När Baltazar hade ätit upp och började leta efter hö, ville han inte stå snällt och bli gängad. Han ryckte undan hoven och satte ner den i halmen, med gängtappen i. Oh my god, tänkte jag och mitt hjärta stannade. Snabbt  var jag framme vid hans hov och till min lättnad hittade jag gängtappen i halmen. Fast den var halv. Andra halvan satt i Baltazars broddhål och gick inte att få loss.

Lyckligtvis lyckades jag, med hjälp av lite riktiga verktyg, få ut metallpinnen efter hopplektionen. Det positiva i det hela är att jag har fått en mycket bättre gängtapp!


Kommentarer
Postat av: Stina Holm

Så det kan gå XD

2009-07-30 @ 00:16:14
URL: http://stinaholm.blogg.se/
Postat av: lisan

Åh gud vad läskigt, jag tänker alltid på att det ska hända, gå hål i hoven och allt x)

2009-08-01 @ 23:02:56
URL: http://griseknoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0