14/6-09 Runvandring och arbete

Halla allihopa!
Idag visade Charlene hela garden för mig och mamma. Vi  fick bland annat se de olika ridhusen, skrittmaskinen och de olika stallen. Vi träffade även ägarna av hela garden  samt kossorna; det tyska paret Schuckenberg. (Scholz och de andra hyr alltsa sina stall. Alla här är jättetrevliga!

Fabian pratade med mig och mamma idag och vad som gällde etc. Han berättade att jag skulle fa prova allt som ingar: rykta, rida, longera, löshoppa mm. Listan kan göras lang. En sak som jag dock inte kommer göra är mocka! Det är nagon annas uppgift, jag vet inte riktigt vems.. Jag kommer även fa ridlektioner! Alltsa kan man säga att jag praktiserar, inte jobbar.

Just nu bor jag i ett rum pa en annan ridanläggning (här kryllar av sadanna). Mitt rum ligger vägg i vägg med ett ridhus och eftersom jag har stora fönster där, har jag världens läktarplats. Om ungefär tva veckor ska jag flytta igen, till en lägenhet i Milte. Den höll pa att renoveras för tillfället, annars skulle jag bott där direkt.

I matväg kommer jag fa pengar för att själv handla och tillaga min mat. Super! Dü behöver jag inte äta äckliga saker som svamp.

Idag har jag ryktat ett gäng hästar eftersom det skulle komma kunder och titta pa hästarna. Vi har även löshoppat ganska manga av unghästarna. Dessutom har jag lärt mig flera nya ord.

Vi hörs!
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0