15/6-09 Beridare och inköp

Halla allihopa!

Idag har jag ridigt det 9-ariga stoet Maxima. Hon var lite stel i början och behövde därför lite längre tid för att komma igang. Beridaren Markus, som red samtidigt, gav lite tips och i slutet gick dt ganska bra!

En annan häst, fräcke fyraariga Findus, longerade i med sadel och träns pa. Efter ett tag tog jag över linan och Markus hoppade upp. Findus tyckte inte om det och slängde sig iväg. Vi lossade linan och istället tog jag en langpisk och viftade lite med den vid Findus bok/bakom honom när han var lite olydig.

Annat jag gjorde idag var ryka hästar, sopat tak och uppfart, städat ett sküp och handlat mat. Jag, Charlene och Billy (en tjej som har privathästar i samma stall) handlade pa Lidl och vi var även i en annan GIGANTISK affär. Där fanns verkligen allt: mat, kläder, tidninger, smink, parfym etc. Det var skojj!

Vi hörs,
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0