16/6-09 Nu sitter jag här och bloggar

Hej allihoap!

Just nu sitter jag hemma hos Charlene och bloggar. Hon lagar mat at oss (potatis och fisk). Även Billy är här och kanske ocksa Patrick (jag vet inte om han är här faktist). Patrik jobbar ocksa för Scholz och rider da (+att han är Fabians bästa polare). Det är lite synd om Charlene just nu...

Idga har varit en lite spännande dag. Kvart i nio skulle Charlene hämta mig. Jag väntade och väntade, men hon kom aldrig. För att fördriva tiden lekte jag med en hund, plockade sura körsbär och at min lunch. Jag smsade även med mamma och lyckades pa sa sätt fa telefonnummer till kontoret och Fabian. Jag ringde, men ingen svarade. Efter ett tag ringde Fabian upp mig och a var han paväg för att hämta mig. Det visade sig att Charlene hade skadat ryggen och var hos läkare (hon far inte jobba nagot mer under denna veckan). Sa vid 12 kom jag till stallet, 3 timmar senare än vanligt.

Jag började att rykta Nea's Pearl och ponnyn Montand. En annan beridare, tjejen Constantin, skulle rida dem. Därefter gjorde jag iordning Maxima till mig själv och sedan höll Markus lektion i ett av ridhusen. Vi hade framme lite bommar och det gick riktigt bra!

Därefter skulle vi longera Findus igen, precis som igar. Idag var vi i longeringshallen och det gick bra! Findus skötte sig fin, sa Markus undrade om jag ville rida. Jag hade varken hjälm eller väst med mig, men jag sprang snabbt och hämtade det. Findus skötte sig fint med mig pa ryggen ocksa. Han slängde sig/halvstegrade bara en gang. Vi bade skrittade, travade och galopperade och det var jättekul!

Jag har även skrittat ut Iskia dag (Markus red med pa Degato). Det blev bara skritt eftersom Iskia varl ite snorig och bara fick ta det lugnt.

När jag trodde dagen var slut och Fabian skulle köra mig hem, kom han pa att Simply skulle skos, sa jag hämtade fuxen och gick till ett annat stall. Snabbt och smidigt blev han skodd och det gick bra, även om han var lite rädd i början. en tillbaka till stallet, rykta büde Simplx och en annan häst, Comet. COmet fick även sadel och benskydd pa sig. Det skule nämligen komma kunder. När de tillslut kom, tränsade jag och vi gick ut till hoppbanan. Kunden provred ett tag och när hon var klar, hoppade jag upp och skrittade av den svettiga skimmeln. Jag tror de ville ha honom, eller i alla fall provrida en gang till. Efter det var vi klara, tva timmar senare än vanlig. Men vad gör det? Jag börjande ju sa sent.

Ja, nu sitter jag här och irriterar mig över att det inte finns narga a med ring över.. Fattar ni? Dessutom har z och y bytat plats pa tangentborten. Aja, jag kan i alla fall höra av mig  till er .)

Vi hörs.
/Melinda

Findus:
http://stall-scholz.de/de/anzeige.php?inseratid=1135&seitenid=0
Maxima:
http://stall-scholz.de/de/anzeige.php?inseratid=1133&seitenid=0
Iskia:
http://stall-scholz.de/de/anzeige.php?inseratid=1132&seitenid=0
Comet:
http://stall-scholz.de/de/anzeige.php?inseratid=1120&seitenid=0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0