17/6-09 Fälttävlan och trötta fötter

Halla allihopa!

Idag har jag longerat Montand och Neas Pearl/Liebelei. jag har ocksa skrittat Iskia en stund i ridhuset. och arbetet med Findus tillsammans med Markus. Findus haller pa och bli inriden. Jag red lektion pa Maxima idag ocksa. Idag hade vi en bom mer än igar, dvs 4 st. Det gick mycket bättre! Idag var Maxima lite mer framat och lösgjord.

Det kom tva nya hästar idag. En femarig skimmel och en ponny som heter Parcival. Jag red Parcival i paddocken och han var minsann riktigt envis. Han gick emot skänkeln, var okoncentrerad och kollade pa allt annat än det han skulle. Föresten, han är 11 ar. Efter ett bra tags arbete pa volten gick han slutligen riktigt fint. Jag ska nog rida honom imorgon ocksa.

När vi var klara i stallet idag, akte jag, fabian och Patrik till en fälttävlanstävling. En av Fabians hästar skulle delta (Why Not, som ocksa ska delta i unghäst-VM/OS). Jag sag bara terrängbiten och den gick bra. Tyvärr kom de precis uanför placering.

Efter en lang dag som denna, är mina fötter trötta. Att vara instängda i ett par stallskor hela dagen är inte det roligaste. Jag har pysslat om fötterna lite, sa förhoppningsvis är de pigga ock glada imorgon.

Vi hörs.
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0