22/6-9 Flytt

Hej allihopa!

Nu sitter jag hos Charlene och bloggar. Jag flyttade faktist hit idag. Det blev lite langtraktigt hos Uve, utan tv och sa. Nu har jag bade tv, dator och sällskap. Super!

I stallet idag longerade jag Simply och Parcival. Precis som igar red Constantin lite pa Parcival etfer longeringen och sedna hoppade jag upp och övade övergangarna. Trav-galoppövergangar är de bästa övergangarna, etfersom man lösgör hästen och stora ryggmuskeln mobiliseras (den rör sig olika i trav och galopp och i övergangarna mbiliseras da muskeln). Pa eftermiddagen red jag Parcival igen, denna gangen i dressyrpaddocken. I början var han fin, men efter en stund blev han riktigt tjurskallig. Han blev en skithäst. Han bara backade, stegrade och sparkade bakut för att slippa. Constantin hade anat detta och sagt at mig att om han började dumma sig skulle jag komma tillbaka, vilken jag da ocksa gjorde. Constantin tog över och hon och Charlene longerade honom. Under tiden skrittade jag Degato pa gardsplanen. Parcival är nu omdöpt till Grisen. Han var riktigt "scheissig" idag alltsa!

Idag har jag även skrittat Comet och gjort iordning lite hästar, packat mina saker och som sagt, flyttat. Nu ska vi äta pizza.

Vi hörs.
/melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0