25/6-09 Jag fick hoppa idag!

Hej!

Jag började morgonen med att hoppa Blind Date, hästen som varit skadad ochhaft boxvila. Jag skulle leda honom i ridhuset idag med träns, longerlina och handskar. Det var viktigt och de tänkte mycket pa min säkerhet. Det första Blind Date gjorde när han kom in i ridhuset var att dra gärnet, bocka och galoppera runt som en dare. Jag kunde förstas inte halla honom och efter en stund fick jag och Charlene tag pa honom. Resten gick bra.

Jag tvättade Parcival och Maxima idag, eftersom det skulle komma kunder.Sen ryktade jag och ledde runt Centanos (en av Reinhalds  hästar som vi skulle visa för kunder). Jag ryktade ocksa Comet, för han skulle iväg pa besiktning. Alltsa nagon som förmodligen vill köpa honom.

Jag fick veta att Parcivals kunder inte skulle komma, sa jag skulle rida och hoppa honom istället. Jag blev verkligen glad da, som jag längtat efter att hoppa! Constance höll lite lektion för oss och det gick bra. Vi hoppade ett räcke pa ca 1 m (han är föresten en c-ponny) och det gick galant. Constance tyckte att jag hoppade honom bra och jobbat bra idag

Vi slutade tidigt idag och jag och Charlene akte och handlade. Idag skulle jag laga mat at oss, sa jag behövde lite ingredienser. (Det verkar föresten som om jag far 50 Euro varje vecka för mat). Jag och Charlene var i 4 olika affärer, eftersom vi letade efter ett speciellt Riccolate. Tillslut hittade vi det och jag köpte tva burkar som jag ska ta med hem till sverige. Det är ett väldigt nyttigt te, som ser ut som fiskmat och smakar mint. Mums!

Pa kvällen lagade jag pasta med tonfisksas gjord pa tofisk, paprika och creme fräs med örtsmak. Till det hade vi gurka. Bade ja och Charlene tyckte att det blev jättgott. Charlene sa att om hon nagon gang inte visste vad hon skulle laga, skulle hon lada detta. Roligt! (Förresten, väldigt billig och lätt mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0