27/6-09 Dressyrtävling

Idag gick jag upp kl 5. Constance skulle nämligen hämta mig kvart i sex, eftersom vi skulle pa dressyrtävling. I stallet knoppade vi Montand, packade grejen och släppte ut/in nagra hästar. Vi lastade sedan Comet och Montand och akte iväg. Jag agerade hästskötare och det gick bra. Constance var jättenöjd med mig. Tävlingen gick ocksa bra, men i protokollet fran första klassenm (ungefär en svensk LA) kommenterades bara daliga saker - inget positivt alls, trots att mycket var bra. De fick 6,5 i slutpoäng (jag vet fortf inte vad det betyder). I andra klassen, kandarklassen, valde Constance att inte fa nagot protokoll.

Mellan Constances första och andra start hade vi lite lunch och tittade pa hopptävlingrna. Markus hoppade Comet och blev placerad.

När vi var itllbaka i stallet, red jag Bosza och Maxima samt longerade Liebelei. Dessutom putsade jag 6 träns och sopade hela stallet.

Pa kvällen, typ kl 22, akte vi tillbaka till tävlingen för att titta. Där var kvällshoppning och "party". Ju senare det blev, ju mer drack folk (utom jag) och det var ganska kul. De tva sista ryttarna i omhoppningen (som för den sakens skull red kl. 00.00) satsade verkligen och hade hela publken med sig. Alla hejade pa och klappade, busvisslade etc.
När hästarna lämnat banan intog ett gäg killar och tjejer den och började hoppa höjd över ett hinder. Eller, hoppade och hoppade. De mer slängde sig genom och över bommarna. Jag under hur manga blamärken de kommer ha imorgon.

Idag fick jag ett paket fran pappa innehallandes svenska tidningar, plaster, godis och räkost. Schpitzer! Dock tyckte tyskarna inte om rakosten, men det görinte mig nagot - da far jag ju ha den ifred.

Vi hörs
/melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0