En härlig hästdag

Hej!

Idag blev det en riktigt långdag på stallet. Först skrittade jag Ronja, den 30-åriga nordsvensken, runt hagarna. Hon hade inte blivit riden på ett bra tag, men trots det gick det suveränt. Den gamle envise märren testade mig bara en gång, och med en lätt smäll på bogen lyssnade hon snällt resten av rundan.

Ronja och Heidee
Ronja och Heidee

Haidee var jätteglad när vi kom tillbaka och beslöt sig för att också ta sig en liten tur. Jag kanske ska nämna att hon är mellan 65 och 70 år... Heidee klarade dock både upphopp, skrittrundan och avhoppet galant. Behöver jag säga att Haidee var lycklig efteråt?

Efter Ronja var det Baltazars tur. Jag gjorde iordning honom lite snabbt och red sedan iväg till Revingehed (ett enormt fält). Jag hade tänkt att tempoträna i galoppen. Det gick sådär. Baltazar var jätteglad och ville bara galoppera fort! Jag lät honom sträcka ut lite grann och började sedan rida på en stor volt. Tillslut gick det bra. Då skrittade vi, båda svettiga, hem. Härligt!

hubertysjakt
Jag och Baltazar på Revingehed, på Hubertusjakten förra året


kram, melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0