Hovformade hål?


Jag stack till stallet ganska direkt när jag kom hem från skolan idag. Baltazar fick vila, istället ska jag rida dressyr på honom imorgon och ladda inför visningen på lördag. Förresten, har jag sagt att vi ska visa upp Baltazar på lördag? Helsingborgs ridskola var intresserade och om allt går bra kommer de nog att köpa honom.

När jag mockade fann jag än en gång  hovformade avtryck i Baltazars boxväggar. Denna gånger var det dock lite värre, en plywoodskiva hade gått itu och lossnat. Jag försökte tillfälligt banka tillbaka den och tejpa fast den vilket inte gick så bra. Det hela slutade med att jag skrev till stallägaren Anders på tavlan och bad honom att fixa det. Ni vet, män är ju händiga... Dessutom är Anders van vid att laga Baltazars box.

Trots Baltazars alla goda och mysiga sidor, är han inget helgon. Nej, han tycker INTE om att bli lämnad ensam i stallet och vid utsläpp bli han lätt lite stressad, därav sparkarna. Tar man ut honom bland de första är det dock inget problem. Att lämna honom ensam i stallet eller rida själv är inte heller något problem.

Kram, melinda


Kommentarer
Postat av: Anonym

men melinda! sälj inte baltazar till en ridskola! o.o

2009-05-29 @ 11:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0