Visningen gick sådär

Jag var på Helsingborgs ridskola och visade upp Baltazar igår. Det gick sådär.


Entrén

Jag red med i en grupp med 10-15 B- och C-ponnyer. De små ponnyerna rörde sig ganska långsamt och jag fick gå i slow motion med Baltazar, vilket han tyckte var ganska jobbigt. När han inte kunde hålla sin egen takt ville han inte heller gå i form. Efter ett tag fick jag rida lite innanför spåret och hoppa några hinder och det gick relativt bra. Baltazar blev oerhört pigg av att alippa gå långsamt, så galopper på ett relaterat avstånd blev lite ojämt.


Lilla ridhuset

Efter jag red, hoppade en annan flicka upp och provade Baltazar. Hon var ganska försiktig och red kanske inte riktigt så bestämt som Baltazar skulle behöva för att gå korrekt i galoppen, men stundvis gick det riktigt bra. Åsa, som driver ridskolan, var väldigt nöjd med Baltazars mentalitet men lite osäker med tanke på galoppen (den blev något 4-taktit periodvis).


Ponnystallet

Idag kommer ridskolan höra av sig om de vill köpa eller ej. Nervöst!

Kram, melinda

Bilder från Helsingborgs ridskolas hemsida

Kommentarer
Postat av: Hästpassion

Tack. Det var inte det bästa ridpasset och kameran glömdes bort men sista skuttet fick vi iallafall med! Haha ja, det ser lite roligt ut, inte lätt att filma och hålla i hästen samtidigt!

2009-05-31 @ 13:05:22
URL: http://hastpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0