Hoppträning



Igår var det hoppträning och jag vill göra puré av det faktum att vi inte hade med någon filmkamera. I slutet hoppade vi nämligen över en stor oxer på 120 hög (och lika bred) som jag hade velat visa här. Velle bara flög över och det kändes som om hon inte ens tog i.

Men, för att börja i kronologisk ordning, träningen startade med lite studsar på börjt spår och även en cavaletti-oxer-cavaletti-kombination på böjt spår. För att få bra rytm, takt och tempo in på hinderna hade Petra lagt ut 3-4 galoppbommar framför ett räcke och en oxer. Vi övade även på att ta tillbaka hästen efter hinderna genom att hoppa bom-oxerhindret och sedan på ca 15 m (eller något sånt, jag mätte inte) ta tillbaka hästen och styra in på studsövningen. Det sistnämda gick sådär.. Velle hävdade bestämt att hon kunde bestämma tempo, och kastade med huvudet när jag tog i henne. Vi måste helt enkelt öva lite mer på det där..


Kommentarer
Postat av: Stina Holm

Hej Melinda :) Får man tigga lite reklam om Lucia i din blogg? ;) Och om Julshowen? Jag har nu startat upp min blogg igen efter att ha rensat ut allt som inte alla skulle läsa XD Vi ses i morogn!

2009-11-20 @ 12:52:06
URL: http://stinaholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Synd att du inte hade med filmkamera. hade varit roligt att se! :)

2009-11-21 @ 09:35:02
URL: http://eemmapersson.devote.se
Postat av: mamma

Känner pressen att Filma/Fota nästa träning.

Man vill ju inte bli den typiska puré-mamman...

2009-11-23 @ 15:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0