Allt om clinicen del 1

Meredith Michaels Beerbaums clinic på Flinge var verkligen populär. Ridhuset var smockfullt av kunskapstörstande hästmänniskor, gamla som unga. De som inte fick chansen att komma, kan läsa MMBs bästa tips här nedan, tillsammans med allt annat om clinicen.

Klicka på bilderna får att se dem i full storlek
  
Eftersom jag skulle vara funktionär och stå i Flyinges monter, kom jag och mina kompisar in lite tididare än alla andra. Vi fick då se alla förberedelser (det var ganska kaosartat), banan byggdes, "goodiebags" (innehållande knäckebröd, festis, min häst-tidning och leverpastej för barn) lades upp på stolarna och stjärnan själv gick förbi.

  
Publiken vällde in. På en stor skärm visades olika klipp och miniclinicar från Team Idea Novum/Leksand. Helt plötsligt stod Jens Fredricson och Maria Gretzer framför oss.

  
Framridningen såg ungefär likadan ut för både de unga och de lite mer rutinerade hästarna. Ryttarna skulle kolla av 4 viktiga saker:
1. Hästen gick fram för skänkeln
2. Hästen tog förhållningarna
3. Det gick att svänga vänster
4. Det gick att svänga höger

Ryttarna skulle ha en mjuk, lätt hand och rida mer med sitsen, vilket Meredith berättade att hon själv alltid gjorde.

Del 2, allt om själv hoppningen kommer inom kort...


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Okej, min ponny va oxå helt omusklad när ja köpte honom.



Har du röstat? :)

2009-10-27 @ 11:57:56
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Elin

va häftigt å gå på en sån där, ska antagligen till en sån med säby snart:P



sv.:D

2009-10-27 @ 22:27:53
URL: http://enlitenfux.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Delade du ut reklampapper om någon unghäst-sak? :P I så fall gav du en till mig! ;)

2009-10-30 @ 11:11:25
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0