Dagens ridpass



Dressyrlektionen för Eva idag gick mycket bättre än förra veckan. Hon tyckte det såg ut som om vi övat mycket mer än de två gångerna jag faktist ridit dressyr själv.

Vi red samma voltövning idag som förra veckan: 4-kantspåret med volter vid E och B. Övade även på att ställa om henne på ett mjukt och bra sätt genom att rida massor av serpentinbågar. Vänster till höger var lättare än höger till vänster, eftersom hon då ville rycka upp huvudet istället för att ta min yttertygel. Genom att ställa om sakta och verkligen hålla kvar i den nya yttertygeln, samtidigt som jag tryckte på med den nya innerskänkeln, gick det tillslut också bra. Detta är dock något jag ska öva mer på hemma.

Vi red även lite skänkelvikningar. I skritt på diagonalen och i trav på förlängda hörnlinjen. Det gick bättre än förra gången, dock inte helt klockrent än. När det blir jobbigt vill Velle helst springa undan. Då måste jag lägga en volt direkt och fånga upp henne, istället för att bli dragandes i tyglarna. Dessutom måste jag sitta emot mer med sätet.
Hemläxa=sit ups?

Kommentarer
Postat av: nathalieh

hej, fin blogg.

följa varann på bloglovin? :)

kram

2009-10-05 @ 21:22:33
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Josefine

Det var faktikt jättefint ritat, skulle aldig kunna göra så bra på datorn!

2009-10-05 @ 22:38:23
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0