Dagens ridpass

Bara för att jag är hästlös kan jag ju inte sluta rida.

Idag följde jag med en kompis, Stina, till stallet där hon har några hästar att sköta om/rida. Hela eftermiddagen var vi där och hade det kul.

Stina mockade och jag mätte hö, när vi plötsligt hörde ett skrik. "STIIIINAAAA!!!" Det var Catharin, ägaren av hela stora stället, som skrek. Jag tittade upp och såg Stina rusa iväg. Ett sto med både fång och föl hade rymt och galopperade omkring, vilket var het förbjudet. Efter ett tag fick de dock in dem i en box.

Till en början red jag Sani och Stina Pava. Cath var där och hade lite lektion för Stina och hon gav även mig lite tips om min sits. Jag är ganska svankig av mig och hon visade hur jag skulle sitta för bästa resultat. Sen red jag runt och tänkte på det hela passet: "In med magen, slappna av i benen, luta dig bakåt."

Efter ett tag bytte vi hästar, så Stina red Sani ordentligt i dressyr och jag skrittade runt Pava och tänkte på min sits. Låter kanske inte så lärorikt, men det var det!

Därefter väntade en lång och kall mopperesa hem, som tog ca 40 min och dessutom var i mörker. Men det var det värt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0